Τρίτη 25 Ιουλίου 2017

Υπόμνημα για το Σχέδιο Νόμου του ΥΠΕΣ "Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των ΟΤΑ"



ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ
ΕΛΛΑΔΑΣ
Ο.Σ.Ε.Α.Δ.Ε- έτος ίδρυσης 2012




Ταχ. Δ/νση: Κατεχάκη 56, Τ.Κ.: 11525                                                      Αθήνα, 24-07-2017
Ιστοσελίδα: www. oseade.blogspot.com                                                       Α.Π : 69
Ε-mail: oseadelladas@gmail.com
Τηλ.: 2132035750 - Φάξ:2132035723
Τηλ. Προέδρου: 6909612632                                                          ΠΡΟΣ :  
1.       Υπουργό Εσωτερικών κ. Π. Σκουρλέτη
2.       Κόμματα Κοινοβουλίου
ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Ν.Δ., Δημ. Συμπαράταξη, Κ.Κ.Ε., Ποτάμι, Αν. Έλληνες, 
Εν. Κεντρώων.
ΚΟΙΝ:
3.       Συλλόγους Μέλη μας.
4.       ΜΜΕ
      
  


 
E-mail Προέδρου: gabrielioannidis@gmail.com     
Τηλ. Γεν. Γραμματέα: 6936734491                                                           
E-mail Γεν. Γραμ.: antonismav@yahoo.gr                            
                                                 
                                                                                                                        
Υπόμνημα για το Σχέδιο Νόμου του ΥΠΕΣ "Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των ΟΤΑ"

           Αξιότιμε κύριε Υπουργέ και κύριοι Βουλευτές,
Με αφορμή το προς ψήφιση Σχέδιο Νόμου και καθώς δεν κληθήκαμε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε διάφορα θέματα και τις προτάσεις μας, σε σειρά ζητημάτων που περιλαμβάνονται σε αυτό. Να διευκρινίσουμε  ότι η Ομοσπονδία μας, είχε καταθέσει έγκαιρα συγκεκριμένα υπομνήματα και αρκετές έγγραφες προτάσεις για τα εργασιακά μας, αλλά και τις αρμοδιότητες που εκτελούμε. Είχε σειρά συναντήσεων με τις ηγεσίες του Υπουργείου, που ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου αλλά διαπιστώνουμε δυστυχώς ότι δεν ελήφθησαν όλες υπόψη, όπως θα επιθυμούσαμε.
Θα επαναλάβουμε λοιπόν την θέση μας, ζητώντας να συμπεριληφθούν επιπρόσθετα οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις στα παρακάτω άρθρα :
Καταρχήν επί του άρθρου  32,  οι εργαζόμενοι σε υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, των ορεινών, παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών αντιμετωπίζονται ως να μην έχουν ανάγκη κινήτρων για να διοριστούν και, κυρίως,  να παραμείνουν σε αυτές, αντίστοιχα των λοιπών δημοσίων και δημοτικών υπαλλήλων, για τους οποίους προβλέπει παροχή δωρεάν σίτισης και κατάλληλου καταλύματος διαμονής.
Η αναφορά  σε νησιωτικούς Δήμους με πληθυσμό μικρότερο των 18.000 κατοίκων (καθώς τα νησιά αντιμετωπίζουν πέρα των άλλων, προβλήματα αποκλεισμού, ανεπαρκή και υπέρογκου κόστους ακτοπλοϊκή σύνδεση, ακριβό κόστος διαβίωσης, υποδομών , επάρκειας δομών, δημόσιας υγείας, συχνά  ακόμη και α΄βάθμιας ) χωρίς επέκταση των κινήτρων και στους υπαλλήλους των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, είναι κατάφορη αδικία,  παραγνωρίζοντας ότι και οι υπάλληλοι αυτοί, αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα. Στις Κυκλάδες για παράδειγμα  υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης  Αιγαίου , υπάρχουν στα νησιά Άνδρο, Μήλο, Πάρο, Τήνο, Θήρα που οι αντίστοιχοι Δήμοι (ένας Δήμος κάθε νησί) έχουν πληθυσμό κάτω των 18.000 κατοίκων, ενώ στην Δωδεκάνησο αντίστοιχα στην Κάλυμνο, Κάρπαθο όπως αντίστοιχα και στο Βόρειο Αιγαίο.
Προστίθεται: Στον τίτλο …και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων

 Ζητάμε να συμπεριληφθούν και οι εργαζόμενοι των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων στις διατάξεις του άρθρου 32, εργαζόμενοι  που επιμένουν να κατοικούν σε νησιωτικές περιοχές  και  υπενθυμίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια βιώνουν την  κατάργηση μιας σειράς κινήτρων που η πολιτεία είχε θεσπίσει  (ν. 1943/91, 2085/92 κλπ) θεσμοθετώντας την έννοια της «προβληματικής» περιοχής «λόγω ιδιαιτεροτήτων από άποψη διαβίωσης, επικοινωνίας ή στέγασης» και όχι μόνο για π.χ. λόγους απόστασης. Ακόμη και ο  νόμος 4024/12 έκανε  σαφή αναφορά στις προβληματικές περιοχές για τις οποίες ο σημερινός νομοθέτης παραβλέπει…. Δεν μπορεί ακόμα στο ίδιο νησί ακόμα και στο ίδιο κτίριο να υπάρχουν δημόσιοι υπάλληλοι πολλών ταχυτήτων και διαφορετικής αντιμετώπισης.

Όσον αφορά, στα κίνητρα που η πολιτεία είχε θεσπίσει και σιγά -  σιγά  «ξηλώθηκαν»,  να αναφέρουμε ενδεικτικά : α. «Πλασματική» τριετία προϋπηρεσίας, β. Εφάπαξ καταβολή ποσού ίσου με το τριπλάσιο  μέχρι και το δεκαπλάσιο του βασικού μισθού προσαυξημένου κατά 30% σε περίπτωση οικιοθελούς μετακίνησης,  γ. Καταβολή εξόδων  μετακίνησης σε προβληματική περιοχή, δ. Επιδότηση κατοικίας.

Επί του άρθρου 97 για τα ΜΑΠ «Μέσα Ατομικής Προστασίας εργαζομένων Ο.Τ.Α.», όπου δεν επεκτείνετε το νομικό πλαίσιο αναφοράς (απόφαση 53361/2006), αδιαφορώντας για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων στην  Δασική Υπηρεσία, Τεχνικές Υπηρεσίες κτλ, σε ανθυγιεινές εργασίες και χώρους. Προστίθεται: Στον τίτλο …και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων

Επί του άρθρου 99, για την «Άρση των δυσμενών συνεπειών από τη διαθεσιμότητα και την υποχρεωτική κινητικότητα», για την επαναχορήγηση της υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπική διαφορά) του άρθρου 29 του ν. 4024/2011.
Προστίθεται: Στον τίτλο …και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
Επαναδιατυπώνεται:
1. Κατά την αληθή έννοια της παρ. 22 του άρθρου τρίτου του ν. 3845/2010 (Α΄ 65), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του ν. 3899/2010 (Α΄ 212), ως προσωπική διαφορά λογίζονται οι τυχόν επιπλέον αποδοχές που ελάμβαναν οι υπάλληλοι στο φορέα από τον οποίο μετατάχθηκαν ή μεταφέρθηκαν στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται σε αυτές η υπερβάλλουσα του 25% μείωση των συνολικών μηνιαίων αποδοχών τους, μετά την ένταξή τους στους νέους βαθμούς και μισθολογικά κλιμάκια κατ’ εφαρμογή του άρθρου 28 του νόμου 4024/2011 (Α' 226).


2. Η ισχύς της προηγούμενης παραγράφου ανατρέχει στον χρόνο έναρξης ισχύος του ν.3845/2010(Α'65).

3. Οι παράγραφοι 1 και 2 του παρόντος λαμβάνονται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τον υπολογισμό των τακτικών μηνιαίων αποδοχών των υπαλλήλων στις 31.12.2015 και, εφόσον απαιτείται, γίνεται επανακατάταξη των υπαλλήλων.


4.Εξαιρείται από την περικοπή η προσωπική διαφορά των υπαλλήλων που μετατάσσονται ή
μεταφέρονται στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού καθώς και στις ΑΠΔ, συμπεριλαμβανομένων και των υπαλλήλων που μετατάχθηκαν στο πλαίσιο της ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας του άρθρου 30 του ν. 4223/2013 και του άρθρου 48 του ν. 4274/2014 όπως και στους πρώην  υπάλληλους των Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) και Τομέων Αποκατάστασης Πυροπλήκτων (ΤΑΠ) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών & Δικτύων που μετατάχθηκαν στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις όπως ισχύει σε ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού καθώς και των δημοτικών αστυνομικών και των σχολικών φυλάκων, οι οποίοι επανήλθαν στην υπηρεσία, δυνάμει των διατάξεων του ν. 4325/2015 (Α΄47).
5.Αναγνωρίζεται ως πραγματική υπηρεσία μισθολογικά και βαθμολογικά  η περίοδος διαθεσιμότητας του (1) μήνα των υπαλλήλων που μετατάχθηκαν βάσει της ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας (ν.4223/2013)

Προτείνεται επίσης Παράγραφος : 

Υπάλληλοι που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 81 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167) μεταφέρουν στη νέα τους θέση στο ακέραιο τα δικαιώματα που είχαν έως την ημερομηνία που τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, όπως ημέρες μη ληφθείσας κανονικής άδειας περασμένων ετών, άδειες αιμοληψίας κλπ., όπως προκύπτει από τον υπηρεσιακό φάκελο ενός εκάστου ή σχετική βεβαίωση που είχαν λάβει από τον Δήμο που υπηρετούσαν. Ημέρες αδείας που δεν χορηγήθηκαν για οποιονδήποτε λόγο μπορεί να χορηγούνται μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, κατόπιν αίτησης του υπαλλήλου στην υπηρεσία που υπηρετεί σήμερα, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης.

 Επί του άρθρου 102, για την «Νομική Κάλυψη των Υπαλλήλων ΟΤΑ»,

επισημαίνουμε ότι περιλαμβάνονται οι υπάλληλοι των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, χωρίς όμως να διευκρινίζεται επαρκώς η διαδικασία. Να προστεθεί ότι είχε γίνει ενδελεχής διαβούλευση την προηγούμενη χρονιά (σχετική ανακοίνωση της ΟΣΕΑΔΕ απ.42/31-5-2016) με την προηγούμενη ηγεσία που είχε δεσμευτεί γιαυτό.  Επιπρόσθετα για να είναι πραγματική η στήριξη, σε κάθε περίπτωση ο υπάλληλος θα πρέπει να έχει την πλήρη νομική κάλυψη και να καλύπτεται εξ ολοκλήρου η αμοιβή του δικηγόρου και όχι να περιορίζεται μόνο στα ποινικά δικαστήρια και να μην περιλαμβάνει και τα αστικά (ν.4129/2013, άρθρα 68,69 για αστική ευθύνη υπαλλήλων), επίσης πρέπει να παρέχεται και κατά την διαδικασία της προδικασίας.
Με δεδομένο ότι υπάρχουν πολλές υπηρεσίες που ασκούν ελέγχους και χειρίζονται καταγγελίες (Δασικές υπηρεσίες, Ελεγκτής Νομιμότητας, Τεχνικές υπηρεσίες κα) είναι μεγάλη η ανάγκη για νομική κάλυψη σε όλα τα στάδια μιας πιθανής ποινικής δίκης όπως και κατά την προκαταρκτική εξέταση, όπου ο υπάλληλος καλείται να δώσει έγγραφες εξηγήσεις και κατά την προανάκριση όπου ως κατηγορούμενος πλέον καταθέτει υπόμνημα και στο τελικό στάδιο ενώπιον του δικαστηρίου.
Προτείνουμε να προστεθεί: <<    Με απόφαση του Συντονιστή ΑΠΔ, ύστερα από αίτηση του υπαλλήλου, εγκρίνεται η παροχή υπηρεσιών από δικηγόρο της επιλογής του διωκόμενου υπαλλήλου, για την υπεράσπισή του σε όλα τα στάδια της σχετικής διαδικασίας, μέχρι την έκδοση αμετάκλητης αποφάσεως, ή περαίωσης με οποιοδήποτε άλλο νόμιμο τρόπο της σχετικής διαδικασίας.
Υποβολή αίτησης — έγκριση
Η αίτηση για την έγκριση της νομικής κάλυψης υποβάλλεται από τον υπάλληλο προς τον προϊστάμενό του, συνοδευόμενη από έγγραφα που αποδεικνύουν την άσκηση της ποινικής δίωξης και παρέχουν πληροφορίες για το στάδιο στο οποίο είναι εκκρεμής η υπόθεση και την ταυτότητα του δικηγόρου τον οποίο αυτός επέλεξε, για την υπεράσπισή του.
Τα κατατεθέντα στοιχεία μαζί με την εισήγηση του αρμόδιου προϊσταμένου, υποβάλλονται προς τον Συντονιστή. Μετά την έκδοσή της σχετικής απόφασης κοινοποιείται στον διωκόμενο υπάλληλο.
Η αμοιβή του δικηγόρου υπολογίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες ελάχιστες αμοιβές του Κώδικα περί Δικηγόρων όπως ισχύει κάθε φορά και καταβάλλεται για όλες τις πράξεις και παραστάσεις του δικηγόρου για τις οποίες προβλέπεται κατά τα ανωτέρω σχετική αμοιβή. Η αμοιβή και οι δαπάνες βαρύνουν τον προϋπολογισμό του οικείου φορέα, ο οποίος φροντίζει να εξασφαλίσει τις σχετικές πιστώσεις.

    Καταβολή της αμοιβής και των δαπανών
1. Εφόσον η δίωξη καταλήξει σε έκδοση αμετάκλητης αθωωτικής ή απαλλακτικής εν γένει απόφασης ή πράξης, ο διωκόμενος υπάλληλος υποβάλλει αίτηση για καταβολή της αμοιβής και των δαπανών του δικηγόρου. Η αίτηση συνοδεύεται από τα παραστατικά είσπραξης του οικείου δικηγορικού συλλόγου και των αναγκαίων δαπανών του δικηγόρου για τη διεκπεραίωση της υπόθεσης.
2. Για την εκκαθάριση της δαπάνης, ο υπάλληλος συντάσσει κατάσταση αμοιβής και λοιπών δαπανών, συνοδευόμενη από τα αντίστοιχα παραστατικά στοιχεία, η οποία θεωρείται από τον προϊστάμενό του και προωθείται αρμοδίως προς πληρωμή…>>

Επί του άρθρου 106 ομοίως, για την «Αναγνώριση προϋπηρεσίας εργαζομένων των ΟΤΑ», που και πάλι αφήνετε απ’ έξω όλους τους εργαζόμενους των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που μετατάχτηκαν κάνοντας χρήση των νόμων της ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας και συγκεκριμένα  του άρθρου 48 του ν. 4274/2014.

Ελπίζουμε ότι τα ζητήματα και οι προτάσεις που σας καταθέτουμε θα ληφθούν θετικά και να συμπεριληφθούν έστω και την ύστατη ώρα στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου.